четверг, 26 марта 2015 г.

Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів  на уроках англійської мови.

Актуальність и перспективність

 Сьогодні вже нікого не треба переконувати , що навчання іноземної мови неможливе без використання таких сучасних технологій навчання , як навчання у співпраці , метод проектів , інформаційні технології .
Актуальність даної проблеми полягає в тому , що інформаційно- комунікаційні технології характеризуються високою комунікативної можливістю і активним включенням учнів у навчальну діяльність , активізують потенціал знань і умінь навичок говоріння та аудіювання , ефективно розвивають навички комунікативної компетенції у школярів . Це сприяє адаптації до сучасних соціальних умов , т.к. суспільству потрібні люди,  які швидко орієнтуються в сучасному світі , самостійні та ініціативні , що досягають успіху у своїй діяльності. В основі будь- якої  інноваційної діяльності лежить творчий початок. Творча діяльність передбачає розвиток емоційної та інтелектуальної сфер особистості. Це одне з головних завдань сучасного освітнього процесу. Навчальна діяльність у школі вимагає застосування конкретних технологій, які забезпечують вирішення даної задачі. Такими є інноваційні форми навчання: ІКТ, метод проекту , прийоми технології критичного мислення. Тому я вважала за необхідне працювати саме в цьому напрямку.
Основна мета полягає у виявленні можливостей інформаційно- комунікаційних технологій у підвищенні результативності навчання , розвитку креативних здібностей учнів на уроках англійської мови , реалізації творчого потенціалу кожного учасника навчальної діяльності .


Завдання:
1.     Використання інноваційних технологій, що підвищують інтерес до англійської мови, для зростання якості знань учнів.
2.     Поєднання різних форм занять з метою розвитку творчих здібностей кожної дитини.
3.     Збереження здоров'я дітей шляхом зняття емоційної напруженості при вивченні предмета.

            Використання інформаційних комп'ютерних технологій дає принципово нові можливості для підвищення ефективності навчального процесу :
·        розширення доступу до інформації у звичній вербальної та інших формах , збільшення виражальних можливостей надання інформації ,
·        з'єднання її раціональних та емоційних аспектів ,
·        включення ігрових елементів ,
·        можливість використання моделей ,
·        широка варіантність у виборі методичних засобів ,
·        тиражування та вдосконалення методичних матеріалів та спрощення їх передачі на відстань ,
·        нові можливості в концентрації інформації ,
·        індивідуалізація освітнього процесу та його варіативність ,
·        нові можливості в організації міжпредметних зв'язків ,
·        звільнення вчителя від рутинної праці і зосередження його уваги на творчих моментах ,
·        підвищення інтересу до отримання знань .
Розробкою і впровадженням у навчальний процес нових інформаційних технологій активно займаються такі дослідники , як Полат Е.С. , Дмітреева Є.І. , Новиков С.В , Цвєткова Л.А.
Основними цілями застосування ІКТ на уроках англійської мови є:
1.     підвищення мотивації до вивчення мови;
2.     розвиток мовної компетенції : вміння розуміти автентичні іншомовні тексти , а також уміння передавати інформацію в зв'язкових аргументованих висловлюваннях ;
3.     збільшення обсягу лінгвістичних знань ;
4.      розширення обсягу знань про соціокультурну специфіку країни досліджуваної мови;
5.     розвиток здатності і готовності до самостійного вивчення англійської мови.

Тільки підручника і вчителі для формування самостійності мислення , здатності до рефлексії ( роздумів , самоспостереженню , самооцінці ) недостатньо. Необхідний широкий спектр інформації, що відображає різні точки зору на одну й ту ж проблему , що надає учням їжу для роздумів , критичного аналізу , узагальнень , самостійних висновків і рішень. Сучасний вчитель повинен рахуватися з тим , що інформаційно- комунікаційні технології ( ІКТ) навчання міцно увійшли в життя. Використання нових інформаційних технологій розширює рамки освітнього процесу , підвищує його практичну спрямованість , сприяє підвищенню мотивації учнів в освітньому процесі , розвитку інтелектуальних , творчих здібностей учнів , їх умінь самостійно здобувати нові знання та створенню умови для їх успішної самореалізації в майбутньому.

1 комментарий: