Використання інноваційних технологій навчання як засіб
забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів на уроках англійської мови.
Сьогодні вже
нікого не треба переконувати , що навчання іноземної мови неможливе без
використання таких сучасних технологій навчання , як навчання у співпраці ,
метод проектів , інформаційні технології .
Актуальність
даної проблеми полягає в тому , що інформаційно- комунікаційні технології
характеризуються високою комунікативної можливістю і активним включенням учнів
у навчальну діяльність , активізують потенціал знань і умінь навичок говоріння
та аудіювання , ефективно розвивають навички комунікативної компетенції у
школярів . Це сприяє адаптації до сучасних соціальних умов , т.к. суспільству
потрібні люди, які швидко орієнтуються в
сучасному світі , самостійні та ініціативні , що досягають успіху у своїй
діяльності. В основі будь- якої інноваційної діяльності лежить творчий
початок. Творча діяльність передбачає розвиток емоційної та інтелектуальної
сфер особистості. Це одне з головних завдань сучасного освітнього процесу.
Навчальна діяльність у школі вимагає застосування конкретних технологій, які
забезпечують вирішення даної задачі. Такими є інноваційні форми навчання: ІКТ, метод проекту ,
прийоми технології критичного мислення. Тому я вважала за необхідне працювати
саме в цьому напрямку.
Основна
мета полягає у виявленні можливостей інформаційно- комунікаційних технологій у
підвищенні результативності навчання , розвитку креативних здібностей учнів на
уроках англійської мови , реалізації творчого потенціалу кожного учасника
навчальної діяльності .
Завдання:
1. Використання
інноваційних технологій, що підвищують інтерес до англійської мови, для
зростання якості знань учнів.
2. Поєднання
різних форм занять з метою розвитку творчих здібностей кожної дитини.
3. Збереження
здоров'я дітей шляхом зняття емоційної напруженості при вивченні предмета.
Використання інформаційних
комп'ютерних технологій дає принципово нові можливості для підвищення ефективності
навчального процесу :
·
розширення доступу до інформації у
звичній вербальної та інших формах , збільшення виражальних можливостей надання
інформації ,
·
з'єднання її раціональних та емоційних
аспектів ,
·
включення ігрових елементів ,
·
можливість використання моделей ,
·
широка варіантність у виборі методичних
засобів ,
·
тиражування та вдосконалення методичних
матеріалів та спрощення їх передачі на відстань ,
·
нові можливості в концентрації
інформації ,
·
індивідуалізація освітнього процесу та
його варіативність ,
·
нові можливості в організації
міжпредметних зв'язків ,
·
звільнення вчителя від рутинної праці і
зосередження його уваги на творчих моментах ,
·
підвищення інтересу до отримання знань .
Розробкою і
впровадженням у навчальний процес нових інформаційних технологій активно
займаються такі дослідники , як Полат Е.С. , Дмітреева Є.І. , Новиков С.В ,
Цвєткова Л.А.
Основними
цілями застосування ІКТ на уроках англійської мови є:
1.
підвищення мотивації до вивчення мови;
2. розвиток
мовної компетенції : вміння розуміти автентичні іншомовні тексти , а також
уміння передавати інформацію в зв'язкових аргументованих висловлюваннях ;
3. збільшення
обсягу лінгвістичних знань ;
4. розширення обсягу знань про соціокультурну
специфіку країни досліджуваної мови;
5.
розвиток здатності і готовності до
самостійного вивчення англійської мови.
Тільки
підручника і вчителі для формування самостійності мислення , здатності до
рефлексії ( роздумів , самоспостереженню , самооцінці ) недостатньо. Необхідний
широкий спектр інформації, що відображає різні точки зору на одну й ту ж
проблему , що надає учням їжу для роздумів , критичного аналізу , узагальнень ,
самостійних висновків і рішень. Сучасний вчитель повинен рахуватися з тим , що
інформаційно- комунікаційні технології ( ІКТ) навчання міцно увійшли в життя.
Використання нових інформаційних технологій розширює рамки освітнього процесу ,
підвищує його практичну спрямованість , сприяє підвищенню мотивації учнів в
освітньому процесі , розвитку інтелектуальних , творчих здібностей учнів , їх
умінь самостійно здобувати нові знання та створенню умови для їх успішної
самореалізації в майбутньому.
оотличный конспект
ОтветитьУдалить